מובילים מומלצים

ענף ההובלות מאפשר תעסוקה רבה למחוסרי מקצוע או הכשרה מקצועית בתחום מסוים, יחד עם זאת, הובלה של דירות או משרדים אינה עניין של מה בכך, והיא דורשת מיומנות ומקצועיות בכדי שזו תתבצע באופן הנכון והטוב ביותר, ובוודאי בכדי למנוע סיכונים מיותרים, הן אצל הסבל עצמו, והן עבור הלקוח בשמירה על החפצים המובלים על ידי חברת ההובלה בה בחרנו.

בענף ההובלות בישראל מספר רב של מובילים אשר מציעים את שירותיהם לקהל האנשים המעוניינים בשירותי הובלות. הבעיה הנוצרת היא כאשר אנו לא יכולים לדעת את מי לבחור מתוך מגוון חברות הובלות הקיימות בשוק, כאשר ההיצע הוא גדול במיוחד וטווח מחירי הובלות בין החברות מגיע לפערים של עד אלפי שקלים על אותה הובלה עם אותה התכולה בדיוק בין החברות.

הבעיה נוצרת כאשר אנו לא יודעים מה ההבדל בין שירותי חברות הובלה שונות, על פניו נראה כי מדובר סה"כ באותה התוצאה, הובלת דירה, הובלת משרד או אפילו שירותי הובלות קטנות אשר בסופו של יום הציוד צריך להגיע ליעדו החדש, לבין מחירון הובלות אשר משתנה בין החברות השונות עבור שירות שצריך להסתיים, על פניו לפחות, בדיוק באותה התוצאה – מעבר למקום חדש עם כל הציוד בריא ושלם כפי שיצא מיעדו. ואולי כאן בדיוק מתחילה הבעיה, כאשר הציוד אמור להגיע כפי שיצא לחברת הובלות שלנו.

מה הופך מובילים למובילים מקצועיים?

חברות הובלה מקצועיות, פועלות על פי נהלים מוסדרים ועומדות בתקנים מחמירים. אחד הארגונים העיקריים אשר יסייעו לנו לבחון האם חברת הובלות זו או אחרת פועלת על פי תקנים ונהלים מוסדרים, הוא הארגון המכונה IQC. ארגון זה, מאפשר לבעלי עסקים לקבל אסמכה לפעילות תקינה, ובחינה של אסמכה זו בפירוש מהווה דרך מעולה לבחון האם מדובר בחברה המעסיקה מובילים מקצועיים. חשוב לציין כי החברות בארגון אינה בגדר חובה וחברות הובלה אשר לא נמצאות בארגון זה, לאו דווקא יהיו פחות מקצועיות מאחרות. אך יחד עם זאת, חברות אשר חברות בארגון בהחלט ייחשבו מקצועיות יותר מחברות רבות בשוק ובהחלט ניתן לדעת כי אתם נמצאים בידיים בטוחות.

מה ניתן לעשות וכיצד לעבוד רק עם מובילים מומלצים?

מחיר לעומת שירות – ראשית כל, חשוב לציין כי אין להתפתות ישר למחיר הזול ביותר, גם ולעתים במיוחד עם מדובר על הבדל משמעותי של מאות עד אלפי שקלים עבור הובלות בזול אל מול הובלות יקרות יותר במחיר. מחיר זול במיוחד של חברת הובלות, צריך להדליק אצלכם נורה אדומה. באפשרותכם תמיד לשאול את השאלות הנכונות ולמנוע בעיות בהובלה וזאת על מנת שתוכלו לבחון מובילים אשר מציעים לכם את ההצעה ברמה הבסיסית ביותר. שאלות כגון: האם המחיר כולל ביטוח תכולה על הובלה זו, כמה זמן קיימת חברת הובלות אשר מספקת לכם את השירות, מה קורה במקרה של נזק לציוד, באיזה סכום מופעל ביטוח הובלות ולפי אילו פרמטרים, האם ניתן לקבל שמות של לקוחות ממליצים אשר ביצעתם להם העברת דירה בחודש האחרון ואף בקשה לקבלת חשבונית מס בסיום העבודה יכולה להוות פרמטר חשוב לבדיקת החברה. חברות לא מקצועיות או חברות עונתיות כפי שאנו קוראים להם בענף הובלות הדירה, חברות אשר קמות בקיץ וסוגרות בחורף, בד"כ יעבדו בלי חשבוניות מס כלל או שיוצאו חשבוניות על שם חברות אחרות. מיותר לציין שחברות הובלה אלו הן ביזיון לתחום ומהם הכי צריך להיזהר.

מובילים מקצועיים והכשרת סבלים

נדמה כי עבודת הסבלות היא עבודה פיזית בלבד, ואין בה דבר מעבר לכושר גופני נטו ולידע טכני בהרמתם. אלא שבפועל, על הסבלים להיות מודעים היטב לכובד משקלם של החפצים אותם הם נושאים, ועליהם לעבוד על פי כללים ברורים אשר יסייעו בידם שלא להיפצע או להינזק במהלך ההובלה. מובילים מקצועיים, מעבירים את הסבלים העובדים אצלם מערך של הכשרה מקצועית, במהלכו מוסבר לסבלים מה הם הדרכים הנכונות להרים כל סוג של רהיט או מכשיר חשמלי וכיצד יש לעשות זאת. בנוסף מוסבר לסבלים איך לשמור על הציוד וגם כיצד לארוז אותו למעבר.

הכשרת העובדים על ידי חברות המעסיקות מובילים מקצועיים היא קריטית, אם לא לטובתו של הסבל לבל ייפצע במהלך ההובלה, אלא שגם עבורנו. שהרי לא נרצה שהסבל המוביל את הפסנתר היוקרתי שלנו או את מערכת הקולנוע הביתית, יקרוס בכאב תוך כדי ההובלה ויינזק, ובאותה המידה יינזקו גם הרהיטים המובלים. באמצעות בדיקת הכשרת IQC, ניתן יהיה לוודא כי אכן הסבלים עוברים את ההכשרה הנדרשת, והם מוגדרים על פי החברה מובילים מקצועיים. הסמכה זו חשובה בעיקר לחברות אשר עוסקות בהרמת משאות כבדים בפועל. לדוגמא הובלה של מכולות או מטענים וקונטיינרים דורשת ידע מקצועי רב יותר מאשר הובלת דירות ולכן חשוב להקפיד על כללי הבטיחות במקרים רגישים אלו ולוודא כי החברה מנוסה ומכירה היטב את העבודה. כמו כן, חשוב לבדוק שלחברה פוליסת ביטוח מתאימה במקרה של נזק כלשהו לציוד, או גרוע מכך במקרה של פגיעה בעובדי החברה או סבלים בזמן העבודה.

שימו לב לנהלי עבודה תקינים

מעבר להכשרת העובדים והסבלים בחברה, כל בעל תפקיד בחברת הובלה המעסיקה מובילים מקצועיים צריך לעבור הכשרה ולצבור מיומנות בביצוע תפקידו. לצורך העניין, נהג המשאית צריך לדעת מה הוא המשקל המקסימאלי אותה יוכל לשאת כלי הרכב, מפעיל המנוף צריך להיות מוכשר ובעל התעודות הנדרשות להפעלתו, ולסיכום, מובילים מקצועיים הם אלו אשר לוקחים את עבודתם ברצינות – ומבצעים אותה באותה מידת רצינות.

בידקו מחירי הובלות בשוק מול המחיר שמציעה חברת הובלות

מחירון הובלות של החברה יכול לתת לכם פרמטר חשוב על החברה, איכות העבודה שלה ואף טיב החברה. ניתן להשוות את מחירי חברת הובלות עם מחירון הובלות באתר ולבדוק את טווח מחירי הובלות החברה והפערים בין מחירון הובלות באתר הובלות לבין מחירון הובלות החברה.

חשוב לציין כי לרוב, חברות הובלות עונתיות או מובילים חאפרים עובדים לפי כמות ולא לפי איכות, מה שאומר שחברות אלו סוגרות עבודות רבות באותו היום ומשלמות באחוזים לעובדים המובילים בחברה. מה שאומר שכל מוביל בחברת הובלות כזו יודע כי ככל שיעבוד מהר יותר, גם אם זה אומר שלא יעשה את ההובלה באופן מקצועי והציוד יפגע, הוא עדיין יקבל יותר כסף פר עבודה מכיוון שעובד על בסיס אחוזים. בנוסף זה מעמיד מובילים בחברה במצב בעייתי בו הם יודעים כי עליהם לרוץ בין חמש או שש הובלות דירה באותו היום אשר נקבעו מראש. דבר זה בעייתי ממספר סיבות: לעתים המובילים לא מספיקים והלקוחות אשר תיאמו הובלה אחרונה לאותו היום נפגעים כאשר המובילים מאחרים או גרוע מכך לא מגיעים כלל, מובילים עייפים עובדים פחות טוב ואינם שומרים על הציוד, איכות העבודה נפגעת ורמת העבודה של מובילים אלו לרוב נמוכה ביותר.

כל זאת יחסית לחברת הובלות רצינית אשר תבצע עד שלוש הובלות ביום לכל היותר עם צוות מובילים מקצועיים ורעננים בכל הובלה, אשר יקדישו את מירב זמן לכל הובלה בנפרד ולא יפגעו בלקוח או בציוד. כך גם לוחות הזמנים אשר קובעת חברת הובלות בין הלקוחות, יהיו מרווחים יותר ולרוב בלי עיכובים ואיחור של מובילים בחברה.

בקשו הצעת מחיר במקום

בקשו מהמוביל לבוא לראות – הצעת מחיר במקום תעזור לכם בתהליך סינון חברות הובלות אשר עליכם לעשות. למרות שתהליך זה אינו נותן לכם הערכה ישירה מול מי מהחברות כדאי לכם לעבוד, הוא בהחלט יכול לספק לכם אינדיקציה עם מי לא כדאי לעבוד.

זמנו את המוביל לתת לכם הצעת מחיר בדירתכם, גם עם מדובר על תקופה עמוסה או ציוד של תכולת דירת שני חדרים. מובילים אשר לא יגיעו לתת לכם את הערכת המחיר במקום ויעדיפו להשאיר הכל לרמה הטלפונית, לרוב יהיו מובילים אשר תעדיפו להתרחק מהם. מובילים מומלצים ומקצועיים יבואו אליכם עד לדירתכם החדשה, יתמחרו לכם את עלויות ההובלה לפי הערכת הציוד ותכולת הדירה שלכם ויתנו לכם הערכת מחיר מדוייקת עבור ההובלה. מובילים מומלצים אלה לא ישאירו דבר לטלפון ולא יתעצלו להגיע עד לדירתכם לתמחור ההובלה. יחד עם זאת, לא מדובר בסינון גורף היות וישנם גם הרבה מובילים בלתי מקצועיים אשר יגיעו עליכם וינסו להרשים אותכם ובפועל לא יבצעו את העבודה כהלכה.

חיסכון בעלויות – בעיות של הובלות

אחת הדרכים הנפוצות ביותר של מובילים לא מקצועיים לגרום לכם לשכור את שירותיהם היא מתן הצעת מחיר זולה ומשתלמת על פניו בתחילת העבודה, אך יחד עם זאת להוסיף תמחור נוסף ביום ההובלה עצמה של החברה עבור "ציוד נוסף" שכביכול לא נכנס להצעת המחיר הראשונית של החברה. דבר זה יש למנוע ע"י חוזה הובלות מסודר ומקיף אשר כולל את כל הפרטים שנסגרו עם חברת הובלות שלכם מראש, החל מתאריך, שעה ומספר מובילים להובלה וכלה בפירוט התכולה המלאה, כולל פירוט הרהיטים, מוצרי חשמל, האם ההובלה כוללת שירותי פירוק והרכה ואף כמות הארגזים עליה מדובר והאם ישנה מעלית בבניין.

שיטה נוספת של מובילים לא מקצועיים היא צמצום העלויות של החברה ברמת הציוד, משמע ציוד אריזה לקוי ולא ראוי לאריזה כגון: ארגזים בלויים, חומרי אריזה מעטים מידי לצורך אריזת ציוד וצוות מובילים מצומצם ולא מקצועי אשר יגרום ליותר נזק מתועלת. דברים אלו חשוב לפרט היטב בהסכם ובכך למנוע בעיות ביום המעבר.

לסיכום, בידקו טוב מול מי אתם עובדים ומאיזה חברות הובלות אתם מקבלים הצעות מחיר, אל תתפתו לעבוד במחירים הזולים ביותר שכן את ההפרש על העלויות הזולות שהצלחתם להשיג, לרוב תשלימו מאוחר יותר רק עם דמעות.. ותמיד זיכרו כי מובילים מומלצים ומקצועיים לא נמדדים רק במחיר אותו הם דורשים, אלה ביחסי אנוש, זמינות ומתן מענה מקצועי ואיכותי לבעיות שלכם לגבי ההובלה בכל שעה. זיכרו כי מובילים מומלצים אלו אמנם ידרשו מחיר בהתאם, אך יספקו לכם שירות ברמה הגבוהה ביותר כך שתצאו מרוצים ותישארו עם החיוך על הפנים.

מחפשים מובילים מקצועיים ומומלצים? השאירו את פרטיכם בטופס המצ"ב ותקבלו במהירות מספר הצעות מחיר, כך תוכלו להשוות מחירים ולבחור את המוביל המתאים לכם ביותר למעבר נוח ומוצלח.

אדם מוביל קרטונים ארוזים
20 פבר
מתגוררים בדירת פנטהאוז ומתכננים לעבור דירה בקרוב? מחפשים מובילים וחברות הובלה מקצועיים המספקים שירותי הובלת דירות גג? באתר הובלות בישראל תוכלו לחשב את ההוצאה מבעוד…
שלט we are moving לפני מעבר דירה
13 אפר
מתכננים מעבר דירה בקרוב? מתגוררים בוילה, קוטג׳ או כל בית פרטי אחר וברשותכם ריהוט וציוד רב? אם אתם מחפשים חברות הובלה ומובילים אמינים להובלת בית…
לוגו הובלות אקספרס
31 מאי
תחום ההובלות בישראל הוא תחום מאוד מפותח. מדי יום מאות ישראלים עוברים דירה, מעבירים מיקום לעסק שלהם או משתמשים בכל שירות הובלה אחר הקיים בשוק…
נגישות
להצעה להובלה פנה אלינולהצעה להובלה פנה אלינו
close