הנמלים בישראל (אשדוד,חיפה ואילת) מגשימים את מטרותיה של הספנות הישראלית, ושומרים על זרימת סחורות ומטענים לישראל ומישראל באופן שוטף. ללא הנמלים בישראל תעשיות רבות לא היו מקבלות חומרי גלם וחברות רבות לא היו יכולות לייצא את התוצר שלהם לחו"ל. כך מובן כי הנמלים בישראל הם מאושיות המשק הישראלי.
הנמלים בישראל
הנמלים בישראל מהווים גם חניית ביניים לספינות שנמצאות בדרכן ליעדים נוספים ועל כן חשוב לנמלים לשמור על רמת מקצועיות, בתחום הספנות כדי לגרום לכך כי הנמלים יישארו תחרותיים ואטרקטיביים. הנמלים בישראל מנוהלים במקצועיות ומתוך עקרונות וערכים חשובים כמו קידום היבט רמת הבטיחות בים ובאוניות, מניעת זיהום ים וקידום קשר בין לאומי בין מדינות נוספות המחזיקות נמלים.
נמל חיפה
חלק ניכר מהמטענים מסוגים שונים המגיעים לארץ, מגיעים לישראל דרך נמל חיפה זהו בעצם ערוץ תקשורת ותובלה מהמרכזיים בישראל. במכולות המגיעות על האוניות ובבטן האוניות תמצאו לעיתים דלק, ועד גרגירי תבואה ועוד אין סוף סוגים של סחורות שנכנסות ויוצאות מנמל חיפה, זהו הנמל הראשון מתוך הנמלים בישראל והיה קיום עוד בימי המנדאט הבריטי, היום הוא מעביר מחצית מהסחורות העוברות בתוך הנמלים בישראל כל מי שנוסע בחיפה לאורך הנמל יודע כי מדובר בעיר בפני עצמה אגן הנמל נמשך לאורך 2000 דונמים ואורך הרציפים בנמל עולים על 6000 מטרים. בנמל גם עוברים נוסעים, ותיירים במסוף הנוסעים.
נמל אשדוד
נמל אשדוד בדרום הארץ, פועל משנת 1965 והוא הנמל השני מבין הנמלים בישראל. זהו בית לפעילות עשירה שמהווה גורם מרכזי בכלכלת המדינה. בנמל רציפים שמגיעים עד אורך של 3500 מטרים. בנמל אשדוד יש עלייה מתמדת מתנועת המטען והמכולות והוא תופס מקום חשוב בין נמלי ישראל. בנמל עוברים מטענים שונים – אשלגן, פוספטים, מחצבים, נוזלים שונים ומה לא. בנמל גם עוברים נוסעים לצורך נופש ותיירות. נמל אשדוד הוא השער הימי הדרומי של ישראל והוא מתפתח בקצב מואץ משנה לשנה. קיימות תכניות לפתח את הנמל אפילו יותר בשנים הקרובו