איך לזהות מובילים לא מקצועיים

השוק של הובלות בישראל הוא בעייתי מסיבות רבות. חברות הובלה צצות בקיץ כפטריות אחרי הגשם ונעלמות עם הגשם הראשון בתחילתו של החורף, כאילו בלעה אותם האדמה. בניגוד לתחומים אחרים כמו חשמלאים, טכנאי גז ואפילו נהגי מוניות, תחום ההובלות בישראל אינו מפוקח ובשביל להיות מוביל בארץ לצערנו לא נדרשת כל תעודה ואפילו לא משאית עם ביטוח תכולה – ככל שזה נשמע חסר היגיון. במאמר הבא הבאנו לכם כלים ומידע אשר יעזרו לכם לזהות מובילים חאפרים ולדעת ממי עליכם להיזהר ועם מי לא כדאי לבצע הובלה, למרות המחיר הזול וההצעה המפתה של החברה.

היכן למצוא חברות מומלצות

כמובן שהדרך הטובה ביותר למצוא חברת הובלות רצינית ואיכותית היא לקבל המלצה מחברים אשר ביצעו הובלת דירה עד לא מזמן, אך לא תמיד החברים יכולים להמליץ או בכלל עוברים דירה בתקופה שאנו צריכים המלצה מוביל וכאן מגיע השלב שעליכם לבדוק מובילים בצורה אישית דרך האינטרנט. לכן, קודם כל חשוב לדעת באיזה אתר לבדוק. רצוי לעבוד רק עם אתרים אשר מספקים המלצות על החברות השונות ומפעילים סינון מסויים בפירסום החברות המופיעות באתר. לדוגמא, באתר שלנו, הובלות בישראל – אנו מפרסמים רק חברות אשר עברו את הקריטריונים הראשוניים ועליהם קיבלנו המלצות של לקוחות. בנוסף רף השירות של החברות באתר צריך להיות גבוה במידה כזו שאם החברה מקבלת מספר רב של תלונות היא יוצאת מהאתר באופן מיידי.

אך למרות זאת, במידה ובכל זאת בחרתם חברה שלא דרך האתר שלנו, עדיין ישנם מספר כלים אשר תוכלו להשתמש בהם על מנת לבחון את מקצועיות ואמינות החברות אשר איתם אתם יוצרים קשר לצורך ביצוע הובלת הדירה שלכם.

שיחת הטלפון הראשונית

בשלב זה עליכם לקבל מספר הצעות מחיר מחברות הובלה ולכן חשוב לשים לב למה שמציעות החברות. חברה אשר מראש לא מעוניינת להגיע ולראות את התכולה של הדירה ומתעקשת לתת לכם הצעת מחיר טלפונית, ככל הנראה תמהר גם להעלות לכם את המחיר ביום ההובלה בטענה של "אבל לא אמרת שיש עוד ארבע מדרגות… אבל לא סיפרת שצריך להוביל גם 20 ארגזים, אבל לא הודעת לנו שלסבתא שלך יש גלגלים…" זה באמת לא מצחיק, ישנם חברות הובלה שיספרו לכם סיפורים מפה ועד אח"כ רק בשביל שתוסיפו להם עוד כמה מאות שקלים ולפעמים גם יותר. לכן, חשוב להתעקש ולדאוג כי נציג החברה יגיע לראות את הציוד והתכולה בביתכם ויתן לכם הצעת מחיר במקום. בכל מקרה, חשוב לרשום את כל הפרטים אשר סגרתם עם החברה הכוללים את מירב הנתונים עליהם סיכמתם כגון: מהיכן להיכן ההובלה, מה התכולה שיש להוביל (לרשום במדוייק, עד רמת הטוסטר וכמות הארגזים), האם יש צורך בשירותים נוספים כמו שירותי מינוף והרמה, פירוק והרכבה וכו', מספר סבלים שחברה מבטיחה ובעצם כל מה שעולה על דעתכם שעדיף שיהיה על הכתב.

בדיקת חברת ההובלות

בדיקת נתוני החברה יכולה לתת לכם מושג מול מי אתם עובדים והאם מדובר בחברה מקצועית או מובילים חאפרים שבסופו של דבר יגרמו לכם נזק לציוד. ראשית חשוב לבדוק כי החברה עובדת עם פוליסת ביטוח וכי פוליסת הביטוח תקפה ורלוונטית למשאית החברה. זאת ניתן לבדוק על ידי מספר הרישוי של המשאית בפוליסת הביטוח. ישנם חברות הובלה אשר מציגות פוליסת ביטוח של חברות אחרות (לרוב עמיתים או קולגות איתם הם עובדים בשיתוף פעולה) ובעצם הפוליסה בכלל לא תקפה למשאית החברה – משמע, אין פוליסת ביטוח לחברה!

דבר נוסף אשר אתם צריכים לבדוק זה תעודת עוסק מורשה של החברה. שימו לב – בדיקת חשבוניות של החברה אינה מספיקה במקרה זה! לצורך העניין, החברה יוכלה להציג בפניכם חשבוניות של חברה אחרת ולעבוד על אותו השם, או במקרה שמדובר במובילים ממש תככנים ותכמנים, הם יכולים להציג לכם חשבוניות שיצאו מהבית דפוס, אך בעצם לחברה אין אמא ואבא בכל מקרה של נזק או פגיעה בציוד. לכן חשוב לבדוק תעודת עוסק מורשה של החברה ולראות כי היא תואמת לשם בעל החברה או העסק אשר מוצג בה. כך לפחות תוכלו לראות כי החברה מוכרת לרשויות החוק ולדעת כי יהיה לכם למי לפנות בכל מקרה.

מיותר לציין כי חשוב לבדוק גם המלצות קודמות על החברה. בקשו טלפונים של לקוחות קודמים אשר עשו הובלה אם החברה ובידקו איתם האם הם היו מרוצים, מה הייתה רמת השירות והמקצועיות של החברה והאם בכלל היו מבצעים הובלה נוספת עם המובילים. שלושה טלפונים צריכים להספיק במקרה זה.

המחיר – אל תתפתו למחיר הזול ביותר

פעמים רבות כבר יצא לי לרשום הערות, כתבות ופוסטים שונים לגבי מחירי הובלות אשר מציעות החברות וכל פעם מחדש אני שומע סיפורים של לקוחות אשר ביצעו הזמנות עם חברות אשר לא מפורסמות באתר זה והציעו מחיר מפתה ולבסוף הלקוחות נתקעו ללא מובילים ביום המעבר.

עם השנים הפך המחיר להיות "מלכודת דבש" של חברות הובלה חאפריות אשר מנסות ללכוד את הלקוח. מובילים רבים מציעים מחיר זול ומפתה, אך נוהגים באחת משתי צורות ביום ההובלה: העלאת המחיר ביום המעבר ודרישה לתשלום גבוה יותר, או במקרים גרועים יותר אף הברזה ללקוח ואי הגעה בכלל ביום המעבר עקב הצעה מפתה יותר מלקוח אחר להובלה באותו היום. לכן חשוב לבדוק כי המחיר הוא באמת סביר והגיוני וניתן בהחלט להתמקח עם החברה ולהוזיל עלויות על ההצעות שתקבלו, אך יחד עם זאת – זיכרו כי מחיר זול מידי צריך להדליק אצלכם נורה אדומה כי מדובר ככל הנראה בשרלטנים אשר יקפיצו לכם את המחיר ביום ההובלה או יסחטו אתכם לאחר שיעלו את הציוד למשאית בטענה כי לא יורידו לכם אותו עד שיקבלו "כופר" שתשלמו להם – וכן, בלי ספק יש גם מובילים כאלה.

מה תוכלו לעשות במקרה ובכל זאת הובלתם דירה עם מוביל חאפר

הדבר הראשון שחשוב לזכור הוא לא להיכנע לאיומים ולדרישות של המוביל והצוות שלו. בכל מקרה בו מאיימים עליכם ודורשים תוספת מחיר, בקשו מהמוביל כי יוריד את הציוד לאלתר. גם אם תשלמו יותר עבור הובלה דחופה מעכשיו לעכשיו, אל תעבדו עם חאפרים שכן זה לעולם לא יגמר ומעבר לכך – אל תתנו להם את הסיפוק גם בכך שתשלמו להם כסף. במידה והמוביל מאיים עליכם בסחיטה כי לא יפרוק את הציוד, אל תהססו להתקשר למשטרה ולערב אותה בנושא. תתפלאו לדעת אבל המשטרה מתורגלת ומנוסה בסוג זה של "עבריינים של ממש" ותדע כיצד להתמודד אתם.

בכל מקרה, זיכרו להעלות את כל הדברים בהסכם מסודר על הכתב ואל תשכחו לספר לנו איך היה. במידה וחברה פגעה בכם וגרמה לכם נזק, זיכרו תמיד כי אולי הנזק שנגרם לכם הוא נקודתי ומוערך בכסף, אך גם באפשרותכם לגרום נזק לחברה ברישום בפורומים באתרים השונים ברשת. זיכרו כי תמיד עדיף שם טוב משמן טוב ולרוב גם חברות ההובלה מודעות לכך.

שיהיה בהצלחה והכי חשוב הובלה שקטה ונעימה!

זוג שאורז לבד את החפצים שלו לקראת הובלה
22 מרץ
חודשיים עברו מאז עברתי לדירה חדשה. חודשיים תמימים ורשימת המטלות עדיין לא הסתיימה. גופי התאורה עוד לא נתלו, המדפים עוד לא נצבעו, תמונות עוד לא…
דגם של בית שמור בתוך ארגז עם קלקר
22 מרץ
הדבר הראשון שצץ בראש הוא הרעיון שפניה למוביל פרטי או למובילים תעלה לנו פחות מאשר פנייה לחברה גדולה. כנראה שהדבר נכון. אולם, עדיין ישנם דברים…
ארגזים ואוניית משא לשילוח בינלאומי
22 מרץ
אנשים רבים מקבלים החלטה באמצע החיים, לעבור ולהתגורר מעבר לים. ההחלטה יכולה לנבוע מסיבות מגוונות: שליחות מטעם מקום העבודה, החלטה משפחתית משותפת, עסק אשר מסיבה…
ארגזים המיועדים לאריזה ואחסון
22 מרץ
הזמנת הובלה בשעות הבוקר המוקדמות יכולה להיות טובה, אך בערים הגדולות כמו תל אביב וירושלים מדובר בסכנת פקקים. זכרו לשקול את כל הגורמים הללו בטרם קביעת…
נגישות
להצעה להובלה פנה אלינולהצעה להובלה פנה אלינו
close